SEO (search engine optimization) je v dnešní době jednou z nejčastěji diskutovaných technologií tvorby internetových prezentací se zaměřením na co největší přívětivost vůči vyhledávačům.
Pokud pouze chcete registrovat svoji webovou prezenaci do katalogových vyhledávačů, tak o tom uvádíme informace na stránce Registrace – vyhledávače.
Druhy vyhledávačů
Vyhledávače rozdělujeme na katalogové a fulltextové. Chcete-li být uvedeni v některém katalogovém, je zde třeba webovou prezentaci ručně zaregistrovat. Následně pak bude přístupná ve stromové struktuře vyhledávače, při vyhledávání dle témat. Další a v poslední době daleko upřednostňovanější skupina vyhledávačů jsou fulltextové.
Fulltextové vyhledávače
Jsou to vyhledáváče, automaticky projíždějící internetové prezentace, rozebírají zde jejich obsah, strukturu zdrojového kódu aj. a do své databáze, která později slouží k servírování výsledků hledání, ukládají užitečné informace. S tímhle ste se určitě setkali. Zkuste například třeba světově nejznámější vyhledávač Google, zde máte jen jedno formulářové pole pro zadaní nějkého klíčového slova. Ještě před tím než Vám prhlížeč nabídne vhodné výsledky podle klíčového slova, tak musí projít milony stránek podle databáze a klíčové slovo na stránkách najít.
A následně se jedná o to, kolikrát, kde, značkou (tagem) jaké váhy bude označeno a mnoha jiné parametry, jejíchž určování je taková menší alchymie. To vše má totiž vliv na to, zda na prvních pozicích objeví webová prezentace Vaše nebo nějakého konkurenta. O tom , že přívádí vyhledávače Vaše potencionální zákazníky na Vaši internetovou prezentaci a tím Vám napomáhají k zisku v online obchodu, není ani třeba zmiňovat.
SEO vám přivede na internetovou prezentaci nové zákazníky
Zda-li tedy chcete, aby se Vaše internetová prezentace aktivně podílela na hledání potencionálních zákazníků a investice vložené do její tvorby by se měli několika násobně vrátit a udělat Vaší společnosti nějaký užitek a ne jen parádu či pro uvedení na Vašich vizitkách společnosti, je zapotřebí při samotném začátku vzniku prezentace myslet na SEO.
A jak s touto zátěží, která by Vám mohla dělat těžkou hlavu, můžem pomoci my? Pokud si u nás necháte internetovou prezentaci tvořit, tak právě technika SEO je pro nás samozřejmostí a během celé tvorby je aplikována automaticky. Ale máte-li prezentaci zhotovenou zásluhou jiného tvořitele, zvládneme použitý kód zkontrolovat a dále postupovat takovým způsobem, aby byl kód stránky efektivnější pro pohled SEO.
Můžeme i spolupracovat a poradit
Jednou z možností naší spolupráce může spočívat v provedení auditu stránek a tím tak technicky založenějšímu zákazníkovi sdělit několik rad, jak by svoji prezentaci měl poupravit, aby byla prezentace více na intenetu vidět. Zda tedy zákazník není technicky založen, pak samozřejmě můžeme kroky dle rady provést úplně za něj. Jenže mouhou zde nastat situace, že kód prezentace není úplně SEO optimální, ale alespoň na úrovni „zhruba“ průměrné, se kterou lze nadále nějakým zbůsobem pracovat tak, aby to mělo nějaký efekt. Nikdy se ale nemůžem postarat o výsledek, jako při samotné tvorbě nové prezentace.
Další přípapad může také může nastat, že kód prezentace je zcela nesrovnatelný s dnešnímý standardy pro tvorbu internetové prezentace – takových případů je v dnešní době nejvíce. Například prezentace tvořené v programu Microsoft FrontPage jiných podobných WYSIWYG editorů. V takových prezentacích by případné lokální změny nedělaly žádný efekt a bylo by potřeba přistupovat k celkovému přepisování kódu prezentace od začátku do konce. Přepisují se ty části, co běžný uživatel třeba ani nevidí. Design stránek se měnit může, ale také ani nemusí. Taková úprava může být jen o něco méně náročnější, ve výjimkách i složitější, než samotná tvorba zcela nové internetové prezentace.
A kolik za to musíte „pustit z kapsy“?
Částka se v tomto ohledu určuje hodně individuálně až teprve, co jsme obeznámeni s rozsahem požadovaných úkolů? Vše vychází z velikosti a složitosti upravování prezentace a stejně tak stavu daného kódu a úrovni požadované optimalizace. Můžeme tedy úvest, že cena začíná na 1.000,- Kč za konzultační služby a předložení rad na řešení u nenáročných typů prezentací a dále se může vyšplhat až na cenu tvorby profesionálně realizované internetové prezentace za použití moderních technologií a zásad vytvoření kvalitní, spravně zaměřené, okamžitě přístupné a vyhledávačemi použitelné webové prezentace.
…pokud váse tedy zajímá optimalizace vaší prezentace pro vyhledávače, tak neváhejte a kontaktujte nás a my Vám s radostí sdělíme jak na tom Vaše „webovka“ je a informujeme o přeběžné částce za její optimalizaci 🙂